Jogging på pathen i Hermanus. Foto: Cecilia Bohman
Simning i underbar miljö. Foto: Leeu Collection
title 1

HÄLSOINRIKTADE RESOR, MOTION & KOST

Kombinera en hälsoinriktad resa – i de vackraste miljöer – med att njuta av livets goda i form av fantastiska gourmet-, kultur- och naturupplevelser

Kombinera en hälsoinriktad resa – i de vackraste miljöer – med att njuta av livets goda i form av fantastiska gourmet-, kultur- och naturupplevelser

Program – Motion/träning & kost

7 DAGAR HÄLSOINRIKTAD RESA – MOTION/TRÄNING OCH KOST

Hermanus är den perfekta destinationen för dig som önskar fokus på kropp, hälsa och att hålla igång.

 

Datum: Resans datum är på förfrågan. Resan går att förlängas eller förkortas och skräddarsys efter önskemål.

Reslängd: 6 nätter i Hermanus + 2 resdagar med flyg som bokas på egen hand.

Deltagarantal: Minst 2 personer.

 

Resplan med preliminärt program:

Dag 1. Avresa Sverige. Flyg från Sverige som bokas på egen hand. Mellanlandning med nattflyg och ankomst Kapstadens flygplats på morgonen dag 2 (samma tidszon sommar, +1 vinter).

Dag 2. Hermanus/”Briefing”. Upphämtning på Kapstadens flygplats och transfer till den vackra kuststaden Hermanus. Incheckning på ett trevligt centralt Guesthouse. Lunch med ”briefing” på den vackert belägna restaurangen alldeles vid havet i centrala Hermanus. Eftermiddagen på egen hand i den charmiga staden. Kvällsmiddag på trevlig restaurang i nya hamnen.

Dag 3. Hermanus/Spabesök. Efter frukost, individuell hälsovägledning och promenad på ”pathen” – kanske har vi tur att få se en eller flera valar i bukten. Lunch på Hermanus bästa fiskrestaurang i nya hamnen. Eftermiddagen tillbringas på närliggande spa där man blir omhändertagna av duktiga spaterapeuter och massörer. Middag på trevlig restaurang i centrala Hermanus.

Dag 4. Hermanus/Hemel-en-Aarde. Efter frukost, individuell hälsovägledning och motionspass* på ”pathen”. Lunch på en av Hermanus vackrast belägna vingårdar i dalen. Eftermiddagen: vinprovning i Hemel-en Aarde dalen, Hermanus vindistrikt. Middag på egen hand i Hermanus.

Dag 5. Hermanus/Egna aktiviteter. Efter frukost kan man välja mellan olika aktiviteter i och runt Hermanus på egen hand: ridtur bland vildhästar, valsafari med båt, hajsafari, golf på Hermanus Golf Club eller internationella mästerskapsbanan Arabella Golf Estate, vandring i bergen (lunch beroende på vald aktivitet). Eftermiddagen: individuell hälsovägledning och promenad på ”pathen”. Middag på trevlig restaurang i Hermanus.

Dag 6. Hermanus/Stanford. Efter frukost, individuell hälsovägledning och motionspass* på ”pathen”. På förmiddagen: vinprovning i den idylliska staden Stanfords oupptäckta vindistrikt (ca 15 min med bil från Hermanus), lunch på trevlig ekologisk restaurang. Eftermiddagen på egen hand i Hermanus. Välj mellan olika aktiviteter: shoppa i gallerier, butiker och marknad i Hermanus, vandra på den 2,1 mil långa Grotto Beach etc. Middag på trevlig restaurang i centrala Hermanus.

Dag 7. Hermanus/Botriver. Efter frukost, individuell hälsovägledning och promenad på ”pathen”. Picknicklunch på vingård och vinprovning i Botriver (ca 20 min med bil från Hermanus). Eftermiddag på egen hand där ni kan välja mellan olika aktiviteter. Middag och ”avstämning” på trevlig restaurang i centrala Hermanus.

Dag 8. Hermanus/Hemresa. Efter frukost, individuell hälsovägledning och motionspass* på ”pathen”. Lunch och dag på egen hand i Hermanus – passa på att shoppa, lata sig vid beachen/poolen etc. Transfer från Hermanus till flygplatsen. Hemresa, nattflyg och landar i Sverige på förmiddagen dag 9.

* Motionspassen är alltid anpassade efter individens önskemål

LÄS MER OM HÄLSOINRIKTADE RESOR.

 

För bokning och kostnadsförslag kontakta Upplev Sydafrika.

Program information: MOTION/TRÄNING & KOST

– Du som är i behov av en hälsosam förändring av din livsstil, vill komma igång med motion och få hjälp med ett individanpassat motionsupplägg och kostrådgivning.

– Du som vill prestera bättre och få ut mer av din träning med fokus på ett individanpassat träningsupplägg och kostrådgivning.

Under en vecka får du hälsovägledning/coaching av en svensk hälsovägledare. En timme varje dag ägnas åt individanpassad motion/träning. Varannan dag får du ta del av grundläggande teori inom hälsa, motion/träning, kost & näringslära (hur ser din kosthållning ut, hur kombinerar du din kost med rekommendationerna för fysisk aktivitet etc). Du får hjälp att sätta upp realistiska mål inom motion/träning samt stöd och ”push” att sträva mot dessa mål. Du får även hjälp med en individuell träningsplan.